Prof. Dr. Özdemir: ‘İletişim Kaygısıyla Tasarım Yapıyoruz’

Prof. Dr. Özdemir: ‘İletişim Kaygısıyla Tasarım Yapıyoruz’
Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fatih Özdemir, “İletişim kaygısıyla tasarım yapıyoruz. Artık sosyal medyada paylaştığımız fotoğraflar, içerikler, beğeniler yapay zeka tarafından takip ediliyor” dedi.

Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fatih Özdemir, “İletişim kaygısıyla tasarım yapıyoruz. Artık sosyal medyada paylaştığımız fotoğraflar, içerikler, beğeniler yapay zeka tarafından takip ediliyor” dedi.

Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından “Tipografi” konulu konferans düzenlendi. Konferansa konuşmacı olarak Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fatih Özdemir katıldı.

SÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Konferans Salonunda kültür - sanat etkinlikleri kapsamında düzenlenen “Tipografi” konulu konferansa Fakülte Dekanı Prof. Dr. Ali Atıf Polat, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.

“Görseller, Renkler, Yazı Karakterleri İçeriğe Dair İpuçları Verir”

Hedef kitleye aktarılmak istenen mesajı gönderirken tipografiden yararlanıldığını belirten Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fatih Özdemir, “İçerik; ne göstereceğimizle, biçim de nasıl göstereceğimizle ilgilenir. İletişim kaygısıyla tasarım yapıyoruz. Biçimleri seçerken içeriğe hizmet eden imgeleri kullanmak gerekiyor. Artık sosyal medyada paylaştığımız fotoğraflar, içerikler, beğeniler yapay zeka tarafından takip ediliyor. Yapay zeka, bu takip üzerinden seçtiğimiz filmle ilgili bize sunacağı görseli tasarlamadan önce hoşumuza gidebilecek görüntüleri analiz edip ona göre afiş tasarımı yapıp karşımıza çıkarıyor. Yaptığımız grafikler aslında tamamen biçim - içerik ilişkisine dayanıyor. Yapacağımız tüm biçimler, özünde bizim içeriğimizden beslenmeli. Film afişlerinde kullanılan görseller, renkler veya yazı karakterleri içeriğe dair çok net ipuçları verir. Tipografide oran, hiyerarşi, leke, okunurluk, kontrast, denge, kompozisyon, yalınlığa dikkat etmek gerekir” diye konuştu.

“İçeriğe Göre Yazı Karakteri Seçilmeli”

Uzun metinlerde sadece büyük harflerin kullanımının okunurluğu düşürdüğünü vurgulayan Prof. Dr. Özdemir, “Büyük harflerle birlikte küçük harflerin kullanılması okunurluğu artırır. Yazıda gölge ya da kontür kullanmak da okunurluğu olumsuz etkiler. Ekranın okunabilirliği; yazı tipi boyutu, rengi, yazı tipi rengi ile arka plan rengi arasındaki kontrast ve yazı tipi tarafından belirlenir. Doğru yazı karakterinin seçimiyle tasarımın önemli bir bölümünü bitiriyoruz. Yaptığımız tasarımların ruh durumu ve içeriğine göre nasıl bir yazı karakteri seçmemiz gerektiğine karar veriyoruz. Tırnaklı yazı karakterleri daha zarif, elit, şık durur. Tırnaksız yazı karakterleri eğlenceli, rahat olur. Ancak tasarım gücüyle bu durum değiştirilebilir” ifadelerini kullandı. 

Konferansın sonunda SÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Atıf Polat, NEVÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fatih Özdemir’e teşekkür belgesi takdim etti.

(Haber Merkezi / Haber Kent)

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.